dinsdag 20 maart 2012

De Koninkrijken (de Magische Jurk, deel 3)

Mijn dagen vulden zich met brooddronken geluk. Niemand had mij ooit bemind met zoveel intense aandacht. Ik had veel prachtige mannen gekend, maar geen van hen combineerde lijfelijke schoonheid met een voor mij bijna goddelijk voelende uitstraling zoals deze jonge Koning.

Na enkele weken drong het tot me door dat ik verliefd was tot in elke vezel van mijn wezen.


De Koning was doorgaans wat lastig door mijzelf te consulteren, maar dook steeds opnieuw op aan mijn voordeur. Op zeer onverwachte momenten. Vaak rond drie uur in de ochtend. Meestal werd ik al wakker vóór de bel van mijn voordeur luidkeels de komst van de Monarch aankondigde.

Uiteraard was Zijne Majesteit altijd welkom in mijn huis en in mijn bed. Af en toe nodigde hij mij per telefoon uit in zijn op het eerste gezicht armzalig aandoende paleis, slechts gevuld met de onmetelijke rijkdommen van zijn aanwezigheid. Ook bij nacht en ontij meestal.

Het was ongekend heerlijk en spannend tot aan Pasen. Het vulde me tot aan de nok met energie en vreugde om af en toe bij hem te zijn. Ik deed alles wat de Koning wilde en vertrouwde hem lachend alle macht toe.

Als ik bij hem ontboden was, vertrok ik in alle vroegte tintelend opgeladen rechtstreeks naar mijn werk.

Als hij mijn huis de eer van zijn aanwezigheid aandeed, vertrok ik 's morgens als eerste om mijn arbeidsplicht te vervullen en als ik tegen de avond weer thuis kwam, rende ik eerst naar mijn bed om de restanten van de verslavende lichaamsgeur van de Koning op te snuiven. Tevergeefs zocht ik steeds naar een briefje, een aandenken, een achtergelaten belofte of kledingstuk.


Echter, toen het voorjaar al in volle bloei was, begon de pas gekroonde Koningin in mij zich heftig te roeren...Zij wilde zijn Rijk beter leren kennen...Ze wilde de Koning ook aan haar tafel ontvangen. Ze wilde met hem op bezoek naar De Buurlanden...hem koninklijk presenteren aan de Koningin-moeder en - vader en alle Prinsen en Prinsessen aan wie ze verwant was en de Koningshuizen waarmee ze vriendschappelijke connecties onderhield. Ze wilde met De Koning wandelen en liggen in bloeiende paleistuinen. Ze wilde hem inwijden in alle geheimen van haar veelkleurige Koninkrijk. Ze wilde de beide Rijken feestelijk samenvoegen en zo hun geluk over het hele continent doen verspreiden.

De Koning vermeed echter onderhandelingen, bleef onverminderd onweerstaanbaar en hield vast aan zijn oppermachtige positie. Dit zou gemakkelijk kunnen leiden tot een onvrijwillige machtsovername in het veelkleurige koninkrijk. De Koningin was ongerust en ongeduldig aan het worden en raakte enigszins geïrriteerd. Zij raadpleegde haar voltallige regering...wat te doen?

WORDT VERVOLGD

Geen opmerkingen:

Een reactie posten