dinsdag 30 oktober 2012

Tijdverspilling

Mijn moeder vindt het tijdverspilling, de lange jaren die ik heb doorgebracht met een partner van wie misschien vooral de omstanders leden aan zijn ernstige persoonlijkheidsstoornis.

Ik geenszins. Het leven met mijn huidige partner, krijgt er een diepe betekenis en een schitterende glans door. Elke dag koester ik mezelf in de weldaad van zijn aanwezigheid en van de afwezigheid van angst en dreiging. Elke dag staat in het teken van groei en geluk. Zonder de moeilijke geschiedenis die achter me ligt, had ik dit fantastische geschenk in het huidige heden misschien niet eens opgemerkt...

Het verleden, dat moeilijke verleden, dat ga ik hier de komende maanden uitwerken, uitleven. Ik heb er nog veel gedachten bij, herinneringen aan die ik niet kan plaatsen in het raamwerk dat voor dit soort situaties door buitenstaanders is uitgedacht.

Reacties ontvang en beantwoord ik graag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten